درباره آلمان

آلمان کشوری است که در قلب اروپا قرار دارد و با کشورهای دانمارک، هلند، بلژيک، فرانسه، سوييس، اتريش، جمهوری چک و لهستان همسايه می‌باشد. زبان رسمی اين کشور آلمانی است و اکثر مردم به زبان انگليسی آشنايي دارند. واحد پول آن يورو مي باشد. کشور آلمان یکی از مهم ترین کشورهای صنعتی جهان می‌باشد. مهمترين صنايع اين کشور کارخانه های اتومبيل، ماشين آلات سنگين، الکترونيک و کارخانه های صنايع شيمی و کامپيوتر می باشند. در کشور آلمان دانشجو فقط موظف است تا هزينه های زندگی خود اعم از اجاره منزل، پوشاک، مواد غدايی و بيمه درمانی را پرداخت کند. اتاق ها و آپارتمان هايی وجود دارد که با قيمت مناسب فقط به دانشجويان اجاره داده می شود. حدود هزينه زندگی دانشجو در آلمان با انضمام خوراک، پوشاک، رفت و آمد و کليه هزينه های جانبی حدودا 800-700 يورو می‌باشد كه اين هزينه در شهرهاي مختلف آلمان متفاوت است. دانشجو تعداد ساعت محدودی در هفته اجازه کار دارد. هزینه های زندگی دانشجویی در المان به دو دسته کلی تقسیم بندی میشود بخش اول مربوط به هزینه های دانشگاه و تحصیل میباشد و بخش دوم مربوط به هزینه های جانبی مثل بیمه دانشجویی هزینه های رفت و امد و هزینه های مسکن و خوراک میباشد. معمولا هزینه های تحصیلی در کشور المان در دانشگاه دولتی تقریبا رایگان می باشد.
و درباره اجاره مسکن هم معمولا افرادی که قصد تحصیل در المان را دارند میتوانند از دو طریق اقدام کنند یکی از طریق استفاده از خوابگاه های دانشجویی که معمولا هزینه های بسیار پایینی را دارد و طریق دوم استفاده از خانه های شخصی میباشد که معمولا افراد متقاضی باید هزینه های بالاتری را هم برای اجازه و هم برای استفاده از خدمات پرداخت کنند و همچنین لازم به ذکر است که هزینه بیمه دانشجویی برای هر ترم بین ۶۰ الی ۷۰ یورو میباشد. جهت ثبت نام در دانشگاه ارايه بيمه درمانی الزاميست. برای اطلاع از دانشگاه هایی که موسسه مپتا سابقه اعزام دانشجو به آنها را دارد و همچنین ارزیابی احتمال پذیرش شما از دانشگاه های آلمان فرم مصاحبه رایگان موسسه مپتا را پر کنید. در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و نقاط قوت و ضعف رزومه شما برای ادامه تحصیل در آلمان را برای شما تحلیل خواهند نمود. 
 

شرایط و مزایای تحصیل در آلمان

آلمان در طول چندین دهه در بسیاری از بزرگترین دستاوردهای جهان در زمینه هنر و علم، عامل اصلی بوده است و از این رو نقش آلمان در هر رشته تحصیلی، سنت تاریخی و برجسته در مجامع بین المللی دارد. علاوه بر این، لغو هزینه های تحصیل در سراسر کشور آلمان برای دانشجویان محلی و بین المللی کمک کرده است تا این کشور را به عنوان یکی از مقاصد ایده آل برای دانشجویان در حال تحصیل انتخاب کنند.
دولت هزینه زندگی در آلمان و هزینه آموزش عالی در این کشور را تأمین می کند و به معنای واقعی به نفع دانشجویان بین المللی است. سیستم آموزش عالی در آلمان شامل 400 موسسه می باشد. آلمان در دهه های گذشته به طور سیاسی در تلاش بوده تا هزینه های تحصیل در سراسر کشور را لغو کند؛ با توجه به شکل غیرمتمرکز دولتش، تمام 16 فدراسیون خود را برای به دست آوردن اجماع به چالش کشید. در نهایت، در اکتبر 2014، یک توافق نامه به دست آمد و آلمان در حال حاضر دسترسی آزاد به تحصیلات عالی را به تمام دانش آموزان بین المللی بدون توجه به ملیت آن ها ارائه می دهد.
 germany01

سیستم اموزشی آلمان

کودکان از 3 سالگی وارد مهد کودک (Kindergarten) می شوند که آموزش قبل از دبستان است. آموزش رسمی نيز از 6 سالگی آغاز می شود. آموزش ابتدايی در مدارس Grundschule 4 سال است. در اين مدت کودکان با محيط، نحوه آموزش و شرايط محل تحصيل آشنا می شوند و خواندن و نوشتن را همراه دروس ابتدايی می آموزند. سپس دوره ای 6 ساله را با برنامه های جديد آموزشی شروع کنند. تحصيل در مدارس Gymnasium وRealschule و Hauptschule ادامه می يابد. در پايان اين دوره، دانش آموزان بعد از 9 سال، مدرک Hauptschulabschluss يا بعد از 10 سال مدرک Realschulabschluss می گيرند. سپس در دو گروه وارد مرحله پايانی دوره دبيرستان می شوند. يک گروه برای گذراندن دوره های کارآموزی وارد مدارس فنی می شوند و با گذراندن Fachoberschule و Berufsfachschule ديپلم فنی Fachhochschulreife می گيرند سپس وارد بازار کار يا مدارس عالی فنی می شوند.
گروه دوم در دبيرستان های Gymnasiale Oberstufe با گرايش های گوناگون ادامه تحصيل می دهند که پس از 13 سال، ديپلم عمومی دبيرستان (Allgemeine hochschulreife) يا Abitur می گيرند که می توانند وارد دانشگاه ها شوند.
 

تحصيلات دانشگاهي

تحصيلات دانشگاهی در آلمان در دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالي، دانشگاه های عالی آموزش هنر، مدارس عالی فني، و غيره امکان پذير است. شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی هنر داشتن ديپلم دبيرستانی سيزده ساله (Abitur) است. دارندگان ديپلم های دبيرستانی 12 ساله خارج از کشور آلمان پس از گذراندن آزمون تشخيص علمی (Feststellungsprüfung) که به تقاضای داوطلب يا پس از طی دوره های يک سالهStudienkolleg درکالج های مقدماتي، می توانند به دانشگاه راه يابند. انتخاب رشته دانشگاهی نيز بر اساس نوع تحصيل در اين کالج ها و نمرات اخذ شده صورت می گيرد. البته در دانشگاه امکان تغيير رشته ميسر است. شرط ورود به مدارس عالی فنی (Fachhochschule) برای دانش آموزانی که در نظام آموزشی آلمان تحصيل کرده اند داشتن گواهينامه پايان تحصيلات 12 ساله ديپلم (Fachhochschulreife) است.
تحصيلات دانشگاهی شامل دو دوره پايه و اصلی است. دوره پايه (Diplom-Vorprüfung) حداقل 4 نيم سال طول می کشد و دوره اصلی حداقل 4 نيم سال برای مدارس عالی فنی و در دانشگاه ها حداقل 8 نيم سال است.
دانشگاه ها در آلمان مستقل هستند و بودجه کليه مراکز آموزش عالی که دولتی هستند از طرف مسوولان ايالتی و وزارت فرهنگ آلمان تامين می شود. به طور کلی موسسات آموزش عالی آلمان سه گروه می باشند که عبارتند از : دانشگاه ها، موسسات علمی کاربردی و کالج هنر، فیلم و موسیقی. همچنین دانشگاه های آلمان به دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند که البته اکثر دانشگاه ها دولتی می باشند. بسیاری از دانشگاه های خصوصی فنی حرفه ای می باشند که توسط دولت به رسمیت شناخته شده اند. البته دانشگاه های فنی حرفه ای هزینه ی تحصیلی نسبتا بالایی دارند به همین دلیل بسیاری از دانشجویان تمایل به دانشگاه های فدرال دارند.

 

مقاطع تحصیلی دانشگاه کشور آلمان

کارشناسی در کشور آلمان

اولین مقطع دانشگاهی آلمان مقطع کارشناسی است که دانشجویان می توانند این مقطع را در ۶ تا ۸ ترم به پایان برسانند. که پس از این مقطع دانشجویان می توانند به کار حرفه ای خود بپردازند یا برای مقطع فوق لیسانس اقدام نمایند . برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور آلمان شما علاوه بر قبولی در دانشگاه های مورد تأیید مراجع کشور آلمان می بایست گواهی پایان دوره مقاطع ۱۲ ساله اولیه را دست داشته باشد.
کارشناسی ارشد در کشور آلمان
این مقطع بعد از اتمام مقطع کارشناسی می باشد که بسته به توانایی علمی اشخاص ۲ تا ۴ ترم طول خواهد کشید. که برای پذیرش در این مقطع باید مقطع کارشناسی به پایان رسیده باشد. دانشجو در این مقطع اجازه ۲۴ ساعت کار پارت تایم را در زمان تحصیل دارد. برای اخذ پذیرش می بایست همانند سایر مقاطع مدرک زبان آلمانی b1 را فرد در دست داشته باشید.
دکتری در کشور آلمان
این مقطع بین ۲ تا ۵ سال طول می کشد که در طول دوره همانند سیستم ایران باید بر روی پروژه تحصیلی کار شود . از ملزومات پذیرش در این واحد علاوه بر تأیید مدارک تحصیلی خود و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان آلمانی باید یک استاد راهنما و یا سوپروایزر اخذ نمایید ونسبت به پذیرش اقدامات اولیه را انجام دهید.
دانشگاه های معتبر آلمان
در آلمان حدود 300 دانشگاه و به همين تعداد دانشکده های فنی، مدارس عالی تخصصی و آکادمی های هنر وجود دارد.
دانشگاه ها به چند دسته تقسيم می شوند:
·        موسسه آموزش عالی فنی با تاکيد بيشتر بر فعاليت علمی (fachhochschule)
·        دانشگاه با تاکيد بيشتر بر علوم نظری (Universitaet)
·        دانشکده يا آکادمی موزيک و هنر (Musik und Kunsthochschule)
·        دانشکده تربيت بدني (Sporthochschule)
در دانشگاه های آلمان در مقطع فوق لیسانس تدريس به زبان آلمانی و همچنین انگلیسی است. بنابراين قبل از اقدام برای اخذ پذيرش بايد زبان آلمانی و یا بر حسب مورد انگلیسی بياموزند.
شروع ترم زمستانی از ماه سپتامبر / اکتبر و ترم تابستانی از ماه مارس/ آوريل می باشد. آخرين مهلت جهت ارايه مدارک برای ترم تابستانی تا 15 ژانويه و ترم زمستانی تا 15 جولای می باشد. يعنی مراکز مربوطه می بايست مدارک متقاضی را تا زمانهای نامبرده دريافت کرده باشند.
در آلمان حدود 83 دانشگاه انگلیسی زبان وجود دارد که بعضی از این دانشگاه ها بعد از 6-4 ترم به دانشگاه های کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند ترانسفر می کنند. اکثر این دانشگاه ها رایگان هستند و تحصیل در آنها هزینه ندارد. در 90% این دانشگاه ها شرط ورود، داشتن مدرک تافل 80 می باشد ولی دانشگاههایی هم وجود دارند که متقاضیان می توانید دوره زبان را آنجا بگذرانید و نیاز به مدرک ندارند. با آنکه این دانشگاه ها انگلیسی زبان هستند ولی باید متقاضیان با زبان آلمانی جهت مصاحبه سفارت آشنا باشند و به دانشگاه نیز مدرک دانش زیان آلمانی ارائه دهند. در هر دانشگاه در آلمان اداره کمک به امور دانشجویان خارجی وجود دارد که کلیه مراتب انجام کار مانند: خوابگاه، بیمه درمانی و … توسط این اداره انجام می شود. حتی قبل از ورود به آلمان می توان با کمک این اداره در مورد رزرو خوابگاه اقدام نمود.

مدارک لازم جهت اخذ پذيرش تحصيلی

مدارک زير با توجه به شرايط متقاضيان دسته بندی شده و نيازی نيست که همه متقاضيان کليه مدارک را جهت اخذ پذيرش داشته باشند:
·        ترجمه مدرک ديپلم و ريز نمرات آن
·        ترجمه مدرک پيش دانشگاهی و ريز نمرات آن
·        ترجمه مدرک ليسانس و ريز نمرات آن
·        ترجمه مدرک فوق ليسانس و ريز نمرات آن
·        کپی پاسپورت
·        کپی شناسنامه
·        12 قطعه عکس رنگی 4*6
·        گواهی زبان آلمانی ( در صورت موجود بودن )
·        مدرک زبان انگلیسی (تافل ویا ایلتس)
·        کارنامه قبولي در کنکور سراسری
لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصيلی بايد به تاييد سفارت آلمان برسد که همه روزه از يکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا11:30 اين کار امکان پذير است. مدارک ابتدا بايد به تاييد وزارت امور خارجه برسد تا سفارت آلمان آنها را نيز تاييد نمايد.

germany02

مدارک لازم جهت ویزای تحصيلی

درخواست ویزا بايد شخصا ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست رواديد امتناع خواهد کرد. بررسی درخواست رواديد بطورمعمول 2 تا 4 ماه بطول می انجامد. ( این زمان در حال حاضر بسیار طولانی تر است و بستگی به زمان اقدام شما نیز دارد. )
·        سه نسخه فرم درخواست ويزا که بطور کامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گرديده باشد به همراه 3 قطعه عکس جديد ( با در دست داشتن پذيرش می توانيد فرم درخواست را از سفارت تحويل بگيريد)
·        گذرنامه با مدت اعتبار کافی ( حداقل 6 ماه از تاريخ درخواست رواديد )
·        شناسنامه
·        گذرنامه و شناسنامه همسر
·        فتوکپی از صفحه دوم و سوم گذرنامه متقاضی و همسر
·        تعهد نامه مالی بر اساس بند 84 قانون اتباع بيگانه ( اصل و کپی) از طرف تعهد کننده در آلمان به انضمام گواهی وضعيت اقامت وی در آلمان، گواهی در مورد تامين مالی هزينه تحصيلی ( مانند فيش حقوق تعهد کننده و يا مدارک درآمد شخص متقاضی)
·        اصل و فتوکپی از پذيرش و يا تاييد دريافت درخواست پذيرش از يک دانشگاه يا مدرسه عالی
·        مدارکی در مورد سابقه شغلی متقاضی در ايران
·        اصل و کپی مدارک تحصيلی دبيرستانی و دانشگاهی متقاضی در ايران
·        ارائه 6 ماه بيمه درمانی ( که اين امر توسط بيمه درمانی بين المللی بيمه ايران قابل انجام است)
به جز مدارک مذکور در موارد خاص ممکن است سفارت از شما درخواست ارائه مدارک ديگری نمايد که اين مدارک برای بررسی درخواست شما الزامی است. لازم به ذکر است که هيچ نوع ويزايي در آلمان تبديل به ويزای تحصيلی نمی شود يعنی اگر شخصی با رواديد توريستی وارد خاک آلمان شد نمی تواند درخواست ادامه تحصيل و تبديل ويزای توريستی به تحصيلی نمايد.

ضمانت نامه مالی

در کشور آلمان ضمانت نامه مالی به دو صورت قابل انجام است :
شخص می تواند با مراجعه به يکی از شعبات ارزی بانک ملی ايران و با حواله کرد مبلغ 7000 تا 7500 يورو بنام خود به بانک ملی هامبورگ، ضمانت مالی خود را بعهده بگيرد.
شخص تعهد کننده می تواند با مراجعه به شهرداری شهر محل سکونت خود در آلمان و با ارائه کليه مدارک مالی خود اعم از فيش حقوقی و …. شخص متقاضی رواديد تحصيلی در ايران را تا مادامی که در آلمان تحصيل مي نمايد ضمانت کند و اصل تعهد نامه خود را برای متقاضی در ايران ارسال دارد تا بر اساس آن متقاضی رواديد خود را درخواست نمايد.
 germany03

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

در سال های اخیر تعداد دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل رایگان پزشکی در آلمان هستند افزایش یافته است. یکی از دلایل این شهرت رتبه علمی دانشگاه های آلمان است، آلمان یکی از چند کشوری است که تحصیل رایگان پزشکی در مقطع کارشناسی، برای دانش آموزان داخلی و بین المللی را مقدور می سازد.
با این حال، اگر شما نمی توانید به آلمانی صحبت می کنند، به دست آوردن پذیرش در دانشگاه های دولتی در آلمان می تواند مشکل باشد. بسیاری از برنامه های تحصیل رایگان پزشکی در آلمان نیاز به اثبات مهارت زبان آلمانی دارد. اگر شما نمی توانید آلمانی صحبت کنید و هنوز هم می خواهید به تحصیل در آلمان بپردازید؟ خبر خوب این است که فرصت تحصیل تحصیل رایگان پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی نیز وجود دارد، قدرت انتخاب برنامه های انگلیسی زبان طراحی شده برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد.
اعزام دانشجو و تحصیل رایگان پزشکی در آلمان
برنامه های انگلیسی زبان در حال حاضر نسبتا در مقطع کارشناسی ارشد شایع تر هستند، به ویژه در علوم اجتماعی و رشته های مرتبط با کسب و کار تحصیل رایگان پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی بیشتر به چشم میخورد. اما در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یک گزینه گسترده در دسترس برای دانشجویان دوره کارشناسی نیز می باشد، بنابراین با کمی صبر و پژوهش این امکانات فراهم میگردد، حتی شما نیز ممکن است فرصتی برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی داشته باشید.
شهریه رایگان یا تقریبا رایگان پزشکی و دندان پزشکی در آلمان
از سال 2014، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است، پس از چند سال کوتاه داشتن شهریه ثابت در دانشگاه ها به طور گسترده ای منفور شد و به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. شهریه دانشگاه های خصوصی آلمان معمولا بالا می باشد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آلمان معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های آلمان با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان پزشکی در آلمان درآلمان برای شما امکان پذیر میگردد.
اگر چه دانشجویان هنوز هم مجبور به پرداخت هزینه دولتی اندکی می باشند، با این حال این شهریه در حدود 50 € به 150 € در هر ترم می باشد، معمولا شامل یک پرداخت اجباری به اتحادیه دانشجویی محلی و بلیط برای حمل و نقل عمومی می باشدد. هزینه نیز برای حمایت دانشجو می باشد، سازمان تأمین مسکن دانشجویی و دیگر خدمات دانشجویی (به عنوان مثال سالن های غذاخوری دانشگاه با وعده های غذایی ارزان، پشتیبانی برای دانشجویان باردار و یا دانش آموزان معلول، مشاوره بهداشت روانی، و غیره) برخی از این خدمات می باشد. دانشگاه های خصوصی هزینه های خود را دارند. آنها معمولا به مراتب گران تر از موسسات دولتی می باشد.
دانشجویان بین المللی که ممکن است به سختی اطلاعات صحیح در مورد نحوه مطالعه به زبان آلمانی را به زبان انگلیسی به خصوص در سطح کارشناسی به دست آورند. اگر چه تحصیل رایگان پزشکی در آلمان بسیاری از دانشجویان را به خود جلب می کند و به آنها انگیزه می دهد، پیدا کردن برنامه های رایگان انگلیسی معتبر در دانشگاه های دولتی آسان نیست. به دلیل آنکه اکثر دوره های کارشناسی در دانشگاه های آلمان به زبان آلمان تدریس می شود.
با وجود این، اگر انتخاب شما تنها به دانشگاه های رایگان پزشکی و دندان پزشکی در آلمان محدود نمی شود، گزینه های بسیاری برای دانشجویان دوره کارشناسی بین المللی در نهادهای خصوصی وجود دارد. در حالی که شهریه در این مدارس خصوصی، هنوز هم می تواند به طور قابل توجهی ارزان تر از قیمت دوره های بین المللی در نقاط دیگر جهان است.

germany04
 
مؤسسه فناوری کارلسروهه (KIT) به عنوان مثال، برنامه لیسانس خود را در رشته مهندسی مکانیک به زبان انگلیسی تدریس می کند، و هزینه شهریه آن در حدود 7000 € (US 7900 $) در هر ترم می باشد، در حالی که فرصت تحصیل در اروپا برای در شهرهایی از سه کشور (لندن، پاریس / مادرید و برلین) در مقطع کارشناسی در حدود 12. 500 € (US 13، 950 $) در سال است. در اروپا برنامه های تحصیلات تکمیلی در تمام پنج دانشگاه اروپایی آن (مستقر در برلین، لندن، مادرید، پاریس و تورین) به زبان انگلیسی می باشد، از جمله کارشناس ارشد مدیریت و کارشناسی ارشد در برنامه های کسب و کار اروپا برخی از این موارد می باشد.
اگر آموزش رایگان چیزی است که شما به دنبال آن هستید، گزینه های جایگزینی نیز وجود دارد. برای مثال، شما ممکن است نیاز به معروف ترین دانشگاه آلمان نگاه کنید، به نظر نهادهایی که شاید کوچکتر باشند، و یا کمتر تخصصی و یا حرفه ای هستند. به عنوان مثال، شما ممکن است دانشگاه علوم کاربردی آلمان را انتخاب کنید، که مسیر تخصصی تر از یادگیری برای فارغ التحصیلان بسیار ماهر در بخش علم و فن آوری ایجاد و ارائه می کند. این گزینه می تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که در حال حاضر یک مسیر شغلی نقشه برداری دارند و مایل هستند مهارت های عملی در این زمینه کار خود دریافت کنند.
قبل از ارسال درخواست برای یک دانشگاه، مطمئن شوید دانشگاه مورد نظر اعتبار کافی در رشته انتخابی شما را دارد. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نهاد مربوطه مدارک مناسب برای حرفه ای شما ارائه را ارائه میکند.
برای پیدا کردن فرصت مناسب برای مطالعه به زبان انگلیسی در آلمان، DAAD (خدمات دانشگاههای آلمانی) یک ابزار برای راهنمایی به دانشجویان بین المللی فراهم می کند. و اجازه می دهد تا شما از طریق طیف وسیعی از برنامه های بین المللی در تمام سطوح، توسط دانشگاه های آلمان، دانشگاه های علوم کاربردی، کالج ها هنر و موسسات تحقیقاتی پزشکی و دندان پزشکی آشنا گردید.
معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در آلمان در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های آلمان با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.
انواع دانشگاه ها برای تحصیل رایگان پزشکی در آلمان
دانشگاه هایدلبرگ
دانشگاه هایدلبرگ هم یک بخش بسیار عالی پزشکی و دندانپزشکی با بیش از 6 دهه سابقه در آموزش و پژوهش این رشته می باشد. این بخش با هدف غلبه بر چالش های پزشکی قرن 21 در منطقه کار خود را ادامه می دهد. همچنین با ایجاد شرکت Renome، این بخش به عنوان مجموعه ای از مبارزات برای ایجاد یک نهاد علمی مرکزی، با تاکید بر تحقیق و حمایت و ترویج برنامه های پژوهشی شده است. امروزه، این دانشگاه یک محیط زنده و تعاملی از موسسات تحقیقاتی شناخته شده بین المللی است، و دانشجویان از سراسر جهان را به سمت خود جذب می کند.
دانشگاه پزشکی آخن RWTH
دانشگاه آخن RWTH در سال 1966 تاسیس شد، میزبان نه دانشکده مختلف می باشد. کلینیکوم آخن شامل چندین درمانگاه تخصصی، موسسات نظری و بالینی و دیگر امکانات پژوهشی، سالن های سخنرانی، دانشگاه های تخصص پزشکی و دیگر امکانات اجباری برای یک بیمارستان مناسب و معقول می باشد. حدود 2700 دانش آموزان در دانشکده پزشکی این کشور تحصیل میکنند.
دانشگاه پزشکی لوبک
این دانشگاه برای شهرت خود در پژوهش شناخته شده است، دانشکده پزشکی لوبک آماده رقابت های پزشکی قرن 21 است. این دانشگاه تمرکز سختی صرفا بر روی 1) عفونت و التهاب، 2) مغز، رفتار و متابولیسم، 3) ژنتیک پزشکی و 4) فن آوری های پزشکی دارد این موسسه با استانداردهای عالی آموزشی همراه است.
دانشگاه ویتن هردکه
این دانشگاه جزو قدیمی ترین دانشگاه های آلمان می باشد، این دانشگاه در سال 1983تاسیس شد. این دانشگاه معتبر در حدود 1200 دانشجوی مقطع کارشناسی برای تحصیل در رشته های پزشکی، پرستاری علوم، دندانپزشکی، اقتصاد، فلسفه و فرهنگ را سالانه پذیرش می کند. پذیرش در این دانشگاه مبتنی بر پذیرفته شدن در مصاحبه می باشد. در این دانشگاه بورسیه های تحصیلی برای تحصیل رایگان دانشجویان بین المللی برای کمک هزینه تحصیلی اعمال می شود.
دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید. و همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می باشد از قبل از هزینه زندگی دانشجویی درآلمان مطلع گردید.

germany05
 
دانشگاه پزشکی ماگدبورگ
پس از ادغام دانشگاه فنی، دانشگاه تربیت معلم و دانشکده پزشکی در سال 1993، دانشگاه ماگدبورگ یکی از جوان ترین دانشگاه ها دولتی محسوب میگردد. دانشکده پزشکی و دندان پزشکی امکانات تحصیل رایگان پزشکی در آلمان را برای حدود 1300 کارشناسان در منطقه ساکسونی فراهم میکند. تاکید ویژه بر همکاری نزدیک بین کارکنان آموزشگاه و دانشجویان می باشد. در حدود یک سال، این موسسه میزبان حدود 45000 نفر برای اقامت در داخل و خارج از این مرکز بوده است.
دانشگاه پزشکی Mϋnster
دانشگاه مونستر در سال 1780 تاسیس شد، این دانشگاه با امکانات خود میزبان 15 وزارتخانه بوده است و 250 دوره مختلف مطالعاتی را ارائه می کند. این دانشگاه دارای افتخار به داشتن 5000 کارشناسان خبره و 000 37 دانشجو می باشد. علاوه بر این، حدود 400 موافقتنامه همکاری با نهادهای مختلف دانشگاهی در سراسر جهان را تاکنون داشته است.
برای اطلاع از دانشگاه هایی که موسسه مپتا سابقه اعزام دانشجو به آنها را دارد و همچنین ارزیابی احتمال پذیرش شما در رشته پزشکی از دانشگاه های آلمان فرم مصاحبه رایگان موسسه مپتا را پر کنید. در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و نقاط قوت و ضعف رزومه شما برای ادامه تحصیل در آلمان را برای شما تحلیل خواهند نمود