کشور هلند نه تنها از نظر تحصیلی بلکه به لحاظ رفاه اجتماعی مقصدی مطلوب برای مهاجرت دائمی مهاجران در سراسر جهان می باشد اما چه ویژگی هایی هلند را به چنین سطحی از شاخص کیفیت زندگی میرساند؟

ابتدا نگاهی داشته باشیم به شیوه آموزشی و کیفیت گذراندن تحصیلات در هلند:

هلند از جمله کشورهایی به شمار می آید که دانشگاه های بسیار معتبری دارد، به طوری که طبق آمار انتشار یافته از سوی مرکز جهانی QS بیش از ۱۰ دانشگاه این کشور بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند   .

·       دانشگاه صنعتی دلفت

·       دانشگاه آمستردام

·       دانشگاه صنعتی آیندهوون

·       دانشگاه گرونینگن

·       دانشگاه لیدن

·       دانشگاه اوترخت

·       دانشگاه واژنینگن

·       دانشگاه آراسموس روتردام

·       دانشگاه تونت


کیفیت آموزشی در هلند بسیار بالاست و شیوه یادگیری بر اساس تفکر خلاق و مهارت آموزی برای شغل آینده تدریس می‌شود. امکان جذب فارغ التحصیلان با استعداد در کار متناسب با رشته تحصیلی آنان وجود دارد. ضمن اینکه آنها می‌تواند به راحتی، طبق قوانین، مجوز کار یک ساله را نیز کسب کنند.

فرصت‌های مطالعاتی و کاری بین المللی در هلند در دسترس‌اند.

هلند پس از آلمان، انگلیس و فرانسه بهترین کشور از لحاظ شاخص کیفیت آموزش و هزینه‌های تحصیلی است.

شرایط کار در هلند: 

کار نیمه وقت در هلند بسیار مرسوم است. به طوری که بالغ بر نیمی از جمعیت کاری هلند به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند. سطح رفاه اجتماعی هلند به شکلی است که نیاز به دریافت دو حقوق در یک خانه نیست. به صورت میانگین ساعت کاری یک شهروند هلندی در هفته کمتر از 36 ساعت است. اشتغال دانشجویان نیز به همین صورت، همزمان با تحصیل امکان پذیر است. میانگین درآمد کار دانشجویی برای مخارج زندگی مناسب است. کار دانشجویی شانس پیدا کردن شغل ثابت پس از تحصیل را برای دانشجویان فراهم میکند. به صورت تقریبی درآمد دانشجویان بین 800/ 850یورو تخمین زده شده است.

هزینه زندگی در هلند:

هزینه های زندگی شامل کل هزینه ها در هر ماه ، پوشش اقامت ، حمل و نقل عمومی ، آب و برق (برق ، اینترنت) ، کتاب و مواد غذایی می باشد. این مبلغ از 650 تا 920 یورو در ماه متغییر است.

شاخص کیفیت زندگی:

برای سنجش کیفیت زندگی، شاخص هایی همچون کیفیت آموزش، بهداشت، درمان، سطح امنیت و میزان صلح طلبی در یک جامعه، توسعه یافتگی صنعتی،کشاورزی و اقتصادی همچنین وضعیت روحی افراد جامعه مورد نظر است و طبق آمار اندازه گیری می شود. کشور هلند با دارا بودن ملاک های کیفیت زندگی همواره در صدر جدول کشورهای برتر قرار گرفته است و شاخص های کیفیت مطلوب را حفظ کرده است. طبق گزارشات،کودکان هلندی شادترین کودکان جهان هستند. همچنین هلند با 3 دهم درصد مساحت آمریکا دومین صادرکننده محصولات کشاورزی است. فناوری پیشرفته و کشاورزی صنعتی هلند به شکلی است که آنها برای برداشت محصولات تا 90 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده اند. دولت هلندقصد دارد تا سال 2025 فروش ماشین هایی با سوخت فسیلی را ممنوع کند.

زندگی اجتماعی در هلند:

‌ کشور هلند بیشترین دوره‌های آموزش به زبان انگلیسی را در بین سایر کشورهای اروپایی دارد و اغلب مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند. بنابراین ارتباط با مردم بسیار راحت است.

کار داوطلبانه در هلند مانند سایر کشورهای اروپایی امکان پذیر است. هر فرد بر اساس دلایل و انگیزه های شخصی خود در این کارها مشغول به فعالیت می شود .بر خلاف باور عمومی که دولت بابت این کارها حقوق و مزایایی به افراد پرداخت می کند و یا اینکه این فعالیت ها سطح پایین و اجباری هستند، جالب است بدانیم که این افراد به تصمیم خود و با هدف کمک به سطح اجتماعی کشور و دیگران اقدام به چنین فعالیت هایی می کنند. جوانان داوطلب نیز برای ارتقای سطح رزومه خود به کار داوطلبی میپردازند به دلیل اینکه در سالهای اخیر انجام کارهای داوطلبی نقش تاثیرگذاری بالایی در پذیرش آنها در سمت های عالی شغلی و اجتماعی ایفا می کند. افراد می توانند بر اساس علایق و توانایی های خود این کارها را انتخاب کنند. همچنین سایت ها و مراکز مختلفی در این زمینه وجود دارند که به افراد کمک میکنند تا نزدیکترین محل برای کار داوطلبی را برای داوطلب پیدا کنند و در اختیار وی قرار دهند. این فعالیتها برای مهاجرین نیز بسیار سودمند است زیرا آنها را با فرهنگ و زبان هلندی آشنا میکند همچنین اطلاعات خوبی از قوانین و امور اداری کشور به آنها می دهد.

اخذ پذیرش از دانشگاه:

شرایط و قوانین دانشگاه های هلند در ارتباط با صدور نامه پذیرش بسته به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود. در واقع دانشجویان بین المللی بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود ملزم به ارائه مدارک گوناگونی نظیر مدرک زبان، رزومه تحصیلی و … خواهند بود. در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مورد نظر افراد متقاضی با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت شهریه دانشگاه می تواند نامه پذیرش خود را دریافت نماید.

برای اطلاع از مدارک لازم برای اقدام و همچنین ارزیابی احتمال پذیرش شما از دانشگاه های هلند فرم مصاحبه رایگان موسسه مپتا را پر کنید. در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و نقاط قوت و ضعف رزومه شما برای ادامه تحصیل در هلند را برای شما تحلیل خواهند نمود.

همچنین برای ارسال رزومه و هرگونه سوال در زمینه مهاجرت با ما تماس بگیرید:

Maptastudy@gmail.com

02188178564

09379960900